Jedzte orechy, budete zdraví
23.12.2009, 12:31, Redakcia
ZDROJ : SITA
Ak ste si mysleli, že orechy nemajú žiadne výživové hodnoty, opak je pravdou. Orechy sú veľkým zdrojom proteínov, minerálov a antioxidantov.
Podľa denníka The Daily Mail orechom najvhodnejším pre zdravie je para orech. Patrí k najväčším zdrojom selénu, stopových prvkov dôležitých pre imunitný systém a obsahuje aj prvky vhodné v boji s rakovinou. Vedci zistili, že 200 miligramov selénu denne znižuje riziko rakoviny prostaty, pľúc a hrubého čreva až o 50 percent. Rovnako pomáha v boji s rakovinou prsníkov u žien. Okrem toho sa v para orechoch nachádza fosfor, ktorý napomáha rastu kostí a zubov, magnézium vhodné pre výstavbu svalov a nervov. Obsahujú taktiež kyselinu potrebnú pre pokožku a hormonálnu vyváženosť.
Arašidy v množstve 28 gramov päť a viac krát týždenne pomáhajú pri znižovaní rizika cukrovky u žien. Tieto orechy obsahujú vysoký obsah nenasýtených tukov, horčík a vlákniny zamedzujúce rozvoju cukrovky. Ďalej arašidy pomáhajú pri obnove buniek a znižujú obsah cholesterolu v krvi. Okrem toho obsahujú železo, zinok, vitamín E, horčík, listovú kyselinu a látku resveratrol, vhodnú v boji s rakovinotvornými voľnými radikálmi.
Vlašské orechy, okrem toho, že znižujú hladinu cholesterolu, pôsobia protizápalovo najmä pre cievny systém, teda aj v boji s kardiovaskulárnymi chorobami. Tieto orechy obsahujú nenasýtené kyseliny, vitamín E, vitamín B6, železo, mangán, fosfor, draslík a listovú kyselinu.
Kešu orechy sú bohatým zdrojom železa, ktoré je vhodné pri chudokrvnosti. Ďalšími prvkami sú zinok, meď a mangán, fosfor, horčík a zinok, vitamín B a soľ kyseliny listovej. Tieto látky sú vhodné pre rast človeka, sexuálny rozvoj, reprodukciu a zdravý imunitný systém.
Ďalšími orechmi veľmi vhodnými pre zdravie sú mandle, bohaté na proteíny, horčík, draslík, fosfor a meď. Obsahujú aj vitamín B2, kyselinu nikotínovú a antioxidant vitamín E. Okrem toho sa v mandliach nachádza veľké množstvo vápnika, vhodného pre vývoj kostí. Vedci zistili, že 28 gramov mandlí denne znižuje hladinu cholesterolu v priemere až o 4 percentá.
Doporučujeme
| Diskusia: "Jedzte orechy, budete zdraví" | ||
|---|---|---|
- Žiadne komentáre - | ||
| Pridať komentár | Zobraziť všetky komentáre |




